Než zavoláte

Než zavoláte, připravte si návod k obsluze kotle, kde najdete přesné označení Vašeho kotle, jeho výrobní číslo, rok výroby a další technická data. V případě, že návod nemůžete najít, kotel má na sobě štítek se základním označením, tak si jej opište. Další důležitá informace je, kdy byl naposledy dělán pravidelný servis. Tato základní data po Vás technik bude vyžadovat.

Nejčastější závady, proč kotel nefunguje nebo funguje jen částečně:

  • Zkontrolujte, zda je kotel zapojený do elektrické zásuvky a je-li zásuvka pod proudem. V případě, že je do zásuvky pro kotel zastrčena rozdvojka, odstraňte jí a zapojte kotel přímo.
  • Zkontrolujte, zda je otevřený přívod plynu u kotle či plynoměr.
  • Zkontrolujte tlak vody v topné soustavě a v případě, že tlak je pod 1bar doplňte vodu do topení na tlak 1,2baru, aktuální tlak odečtete z manometru nebo displeje kotle. Dále zkontrolujte, že kohouty u kotle nebo za kotlem jsou pro topení otevřené, popřípadě i radiátorové kohouty u topení.
  • Zkontrolujte, zda je kotel přepnut na zimní režim (v letním režimu se ohřívá pouze teplá užitková voda) dále, že je kotlový termostat nastaven na provozní teplotu 65°- 85° viz. návod k obsluze.
  • Zkontrolujte pokojový termostat nebo nadřazenou regulaci, má být nastaven na provozní teplotu 19°-25° v místnosti, kde je umístěn. U pokojových termostatů napájených bateriemi dochází k postupnému vybíjení a baterie obvykle vydrží maximálně 2 roky. Na bateriích nešetřete a používejte kvalitní alkalické. Nedoporučujeme baterie dobíjecí, které mají nižší napětí a proudovou charakteristiku, která ovlivňuje funkčnost termostatů.

Pokud jsme Vám nepomohli tímto drobným návodem, kontaktujte nás, a objednejte si návštěvu servisního technika.

ukázky štítků na kotlích

stitek stitek stitek
stitek